Pasy klinowe
Pas klinowy – pas stosowany w przekładni pasowej klinowej; ma on przekrój trapezowy i jest wykonywany jako wieniec bez końca. Pas ten składa się z: warstwy nośnej (wykonana z
linek stalowych lub poliamidowych), z warstwy podatnej (wykonanej z gumy lub kauczuku) oraz z warstwy tkaninowo-gumowej.
Pasy zębate
Pasek zębaty – element przekładni pasowej. Zęby ukształtowane na wewnętrznej powierzchni pasa i odpowiednie zęby koła pasowego umożliwiają pracę przekładni bez poślizgu.
Pasy płaskie
Pasy napędowe płaskie służą do przenoszenia mocy w napędach zwykłych i są one pasami jednostronnego działania (okładzina cierna po jednej stronie pasa). Charakteryzują się możliwością przeniesienia dużych mocy przy optymalnie małych rozmiarach. Są odporne na oleje, smary, wilgoć oraz wykazują małą wrażliwość na zmiany temperatur.
Pasy wielorowkowe
Pasy wielorowkowe mają szerokie zastosowanie w przemyśle samochodowym i nie tylko. Wykorzystuje się je przede wszystkim jako pasy napędowe. Paski te mają dużą wytrzymałość na
rozciąganie się, odporność na oleje i temperaturę.
Pasy wariatorowe
Pasy wariatorowe służą w przekładni bezstopniowej do płynnego przenoszenia prędkości obrotowych. Paski wariatorowe szerokoprofilowe są uzębione. Pasy wariatorowe uzębione są
pasami klinowymi ale o szerokim profilu. Zęby pasów wariatorowych nie są aktywne.